tiistai 18. tammikuuta 2011

Heipparallaa!

Moikka, on taas jääny kirjottelu, yritän pitää kerran viikossa yksi postaus- periaatetta. TOKI enemmänkin kirjottelen jos huvittaa, mutta yleensä laiskottaa sen verran. Kuvia en pystynyt laittamaan kun kameran usb-johto on hukassa, vieläkin, eikä koneessa ole kortinlukijaa. Onneksi olen tällainen fiksu nuori nainen ja keksin että vanhan kameran usb-johto on kyllä tallessa ja vanha kamerakin on vielä olemassa, eli kortti vain vanhaan kameraan ja menoksi!! Itseasiassa keksin tuon konstin vasta eilen, jyllättyäni koko huoneen ylösalaisin. :)

Eli kuvapostaus! Kuvia on aika roppakaupalla, aivan aussien läksiäisjuhlista (Olikohan 11.12.?) Uuteen Vuoteen asti.

Huomasin muuten, että en ole kuin kuukauden enää tässä perheessä! Vastahan minä tähän perheeseen tulin! Vaihto on sitten 19.2.2011, eli ne ihmiset, jotka lähettelevät kirjeitä minulle, varautukoot. Yritän ottaa selvää osoitteesta heti kun pääsen kunnon puheväliin perheen kanssa! Seuraavassa perheessä onkin sitten elämää, perheeseen kuuluu äiti, isä ja 4 siskoa, joista nuorin on viime viikolla syntynyt. :) Mutta minullehan tuo ei mitenkään uutta ole että lapsia on talossa, itse olen melkein koko elämäni elänyt lasten ympäröimänä.

Eilen käytiin taas Tsutayassa, ja vuokrasin neljä leffaa 700 jenillä. Tavallisesti vuokraan vain vanhoja leffoja, eli yleensä hinta on vain 100 jeniä kappale, mutta nyt lainasin pari uutuusleffaa, jotka olen pitkään halunnut nähdä. :) Huomenna kouluun, ei kyllä ole enää kamala ikävä ollut kun olen päässyt jo rytmiin. Huomenna myös alkaa luistelu, ja minua inhottaa, kun opettaja luulee taas että olen luistelun Suomen mestari. :D Japanilaiset muuten tuppaa luulemaan, että ulkomaalaiset on todella hyviä kaikissa urheiluissa. Liikuntatunnit on tosi kilpailuhenkisiä, ja hieman harmittaa ettei täällä ole mukavaa ja harrastusmielisempää tunnelmaa, kuten Suomessa. Se että nauttii urheilusta, olipa hyvä tai ei, ei riitä täällä. Pitää olla myös ylivoimaisesti paras. Ja minähän olen paras aikamoinen häviäjä, tosin, hyvä sellainen. :)

Nykyinen huoneeni :) Aika ihana minusta, juuri minun unelman näkönen!

Tällänen näkymä mun huoneen ikkunasta. Tosin nykyään on jopa vähän luntakin!

Sapporon jäähyväisjuhlista. Kuvassa lähtevät vaihtarit ja Japaniin jäävät, sekä vaihtarit jotka on menossa ensivuonna. :) Ja! Länsi-Hokkaidon piirin vaihtari..asiamiehet? :)

Sapporon Televisiotornista White Illuminationin aikana. :) Samana päivänä otettu kuin rotaryjuhlat olivat, halusivat nuo minun rotariklubin jäsenet käyttää minua siellä. :) Ja hyvä vain, olin pitkään halunnu mennä sinne! Sellanen Hokkaidon must to see- paikka :) 

Pitihän se ilmottaa aina että kuka on käyny. Näytti ainakin korealaisiakin kirjottaneen sinne ja sitten perusjapanilaisia :)

Tälläsessä kuvassa käytiin! Teetettiin myos erikseen kuva oikein, mutta se on tuolla minun huoneen seinällä, samaltapahan se näyttää kuin tämäkin :)

Televisiotorni

White Illumination. Oli kyllä komia, vaikkei hangista ollut tietoakaan vielä!

Lopuksi jäätelölle. :) En koskaan kyllästy virnuilemaan kun tuollasen jäätelöannoksen saan käteeni! :) Ja ei ole edes montaa tuollaista takana, kiitos Shiraoi Townin! Jos oisin Sapporossa, olisin varmaan lihonnut kahta enemmän :D

Matematikan tunnin jälkeen. :) Oli pakko ottaa kuva kun on niin ettei koskaan tajua tuosta ihan mitään. Sanovat että kun kerran pitkämatematiikka minulla on ja oon niin etevä että matikan tunneista jotain selkoa pitäis saada. Mutta en minä saa... Joskus "vaikeita tehtäviä" alan kattelemaan et ei hitsit, tuohan on ihan yläasteen matematiikkaa... Ja saan ratkastuksikin. Mutta monesti on liikaa nuita japanilaisia merkkejä että ymmärtäisin ihan mitään :) Mutta helppoa nuitten matikka on, sen voin sanoa. Mun koulu on sellanen jonne pääsee helpoiten yläasteen jälkeen, eli varmaan keskiarvo Suomen mittakaavassa pyorii siinä seitsemästä alaspäin. :)

Kenkälaatikko. :) Kaikilla muilla on jotkut numerot nuissa bokseissa mutta minun boksi tunnistetaan ihan kun siinä lukee "Ebe", nyt suoraan käännettynä.

Teeseremonia klubi! Oon kyllä tykänny! Enemmän voin kertoa koulumeinigistä vaikka ensipostauksessa sitten :)

Mun sanakirjat! Eli japani-englanti ja englanti-japani. Sitten on erikseen vielä suomi-englanti-suomi sanakirja :) Ja ainiin pieni mutta joskus hyviä sanoja sisältävä suomi-japani-suomi sanakirja! Ne jotka japaniin lähtee, kannattaa ottaa enkun sanakirja mukaan! Todennäkosesti joutuu niin paljon lukemaan englannin kielisiä oppikirjoja että, jos ei olekaan englannin kaikki sanat hallussa, voi olla pikkuongelmia. :)

Uudenvuodenjuhlan tarjontaa :) Arvatkaa kuka popsi mansikat <3

Uudenvuoden juhlapöytää myös! Sushia! Ite söin kyll vaa kaikkea muita kuin kalasusheja. Ja nuihin mätiin en oo kertaakaan uskaltanu koskea, haisee sen verran pahalle.. Voi, joskus ehkä uskallan :)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aaa.. Sushia... <3 Kun mainitsit tost et ne olettaa siäl ulkomaalasten olevan hyviä liikunnassa, ni jos vertaat niitten liikkaryhmien parhaita ja suomen liikkaryhmien parhaita, ni onko siinä suuri tasoero? :D

nina kirjoitti...

Miten sulla meni sillon ne ihan ensimmäiset päivät kun saavuit japaniin? Ja olitko lukenu kieltä paljon ennen kuin lähit? :D ite oon lähössä ens syksynä niin kiinnostaa ihan tollaset kielelliset asiat. :--D ja joku laajempi koulupostaus ois kans tosi kiva! :)