sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Turha postaus :)

Minnalta inspiroituneena aattelin tahan postaukseen listata 5 asiaa, mita haluan nahda Japanissa ja 10 maata, missa haluaisin kayda vaihtovuoteni jalkeen. :)

Japanissa haluaisin viela kokea...


1. GACKT nahda livena. Mahdollisuus tahan on olemassa, Sapporossa 19.12.-23.12. (katso lisaa viim. postaus)


2. Hiroshima, toteutuu kahden viikon paasta luokkaretkella
3. Golden Pavillion, Kyoto, toteutuu myos luokkaretkella.
4. Kayda ratsastamassa japanilaisittain
5. Tokyo Tower, toteutuu luokkaretkella myoskin ;)
Naissa paikoissa haluaisin kayda viela vaihtovuoteni jalkeen...

Saksa: Saksassa haluaisin kayda pidemmalla reissulla. Saksa on Japanin rinnalla se "minun" maa, ja olenkin hieman ajatellut lahtevani au pairiksi Saksaan lukion jalkeen. Mutta ei nyt viela suurempia suunnitelmia ole!
Hongkong: Jotain mystista ja suurta.
Afrikka: Safarimatkalle! Afrikkalainen kulttuuri kiehtoo minua ja olisi mukava hankkia joku kummilapsi Afrikasta sitten kun olen hieman vanhempi ja pystyisin siihen rahatilanteeni katsoen. Ja toki jos kummilapsen hankkisin sielta niin tietenkin yrittaisin kayda katsomassa, minkalaisessa maailmassa kyseinen lapsi asuu. ;)
Machu Picchu, Peru: Etela-Amerikan intiaanikulttuurit kiinnostavat minua, ja olisi mahtava nahda Machu picchu omin silmin!
Egypti: Egyptin muinaiskulttuuri tietenkin kiehtoo! Sen siita saa kun lukee Sinuhen. ;)
Dubai: Haluan nahda taman niin paljon puhutun ihmekaupungin!
Skotlanti: Pienesta asti minua on kiehtonut tama Roope-sedan synnyinpaikka, linnojen ja skottiruutujen maa. Skottiaksentti on jotain aivan mahtavaa ja toki minua kiinnostaa Skotlannin historia ja Age of Empires II:sen innoittamana olen myos kiinnostunut kovin yllatys yllatys William Wallacesta. 
Paasiaissaaret: Kummastuttavat kiviukkelit kertovat paljon.
Intia: Kaunis kulttuuri ja pitka historia.
Ateena, Kreikka: Historia nyt aivan ensimmaiseksi. :)
Tama lista vain kertoo hieman, mita kaikkea haluan nahda. Haluan nahda historiaa, haluan nahda kulttuuria. En valttamatta valita niin paljoa hiekkarannoilla lokoilusta (kelpaa!), kuin etta paasisin jonnekkin historialliseen paikkaan. Toki hiekkarannat ja shoppailu kiinnostavat, mutta niita nakee monessa paikassa. Mutta ehdoton perussaanto minulla on: Jos on mahdollisuus paasta jonnekin, mene, ala ole ennakkoluuloinen mitaan maata/paikkaa kohtaan! Kertaakaan en ole katunut kun jonnekkin olen mennyt. Siis tahan astihan olen kaynyt Japanin lisaksi Ruotsissa, Venajalla ja Espanjassa. ;) Mutta listaa kartuttaessa!!

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oi suosittelen TokyoTowerissa käyntiä kyllä!! ^^
Oon lukenut sinun blogia jo jonkin aikaa ja tykkään kovasti~
Minulla ois sellanen kysymys että kun itse olen käynyt Japanissa mutta en juuri kouluun silloin perehtynyt yhtään niin oisin nyt menossa piakkoin takaisin ihan opiskelu mielessä, pystytkö kertomaan kuinka raskasta siellä opiskelu on? Täytyykö illat ahertaa läksyjen parissa sekä otettiinko sinut hyvin koulussa vastaan? Ja täytyykö sun esim. kokeisiin osallistua ja semmosta ^^''
Ei sun kaikkiin kysymyksiin tarvi vastata mut arvostaisin muutamaa pientä vinkkiä :)!

Eveliina N kirjoitti...

Minun kohdalla opiskelu ei ole ollenkaan raskasta. Tunneista kun en tajua juuri mitaan. Laksyja en ole koulusta saanut kertaakaan. Tuntien aikana kyllakin opiskelen yleensa japania, ja minulla on aina kuukauden valein yksityistunnit, jota varten minun pitaa opiskella 4 kappaletta tekstikirjasta ja kanjikirjasta. (eli yksi kappale viikossa per kirja, ei paha.)
Koeviikkoja ei ole viela ollut, kun olen ollut koulussa, mutta en osallistu todennakoisesti niihin. ehka hyva syy siihen on etta en osaa japania, ja jos osaisin, en osaisi tarpeeksi pitkalle kanjeja, etta voisin lukea.
Mutta japanilaiset opiskelijat nayttavat kayttavan aikaa iltakouluissa paljon. Yleensa iltakouluihin menee puolet opiskelijoista, jotka kayvat joko lukion tai yla-asteen viimeista vuotta.

Menetko opiskelemaan Japaniin lukioon vai yliopistoon? Yliopistosta en osaa sanoa sanallakaan, sen tiedan etta yliopistot ovat kuulemma rankkaa tyota, mutta eihan mitaan voi sanoa kun vasta itse kokemalla.

Mutta minulla illat menevat ennemmin musiikkia kuunneltaessa kun laksyja tehtaessa. Ainakin nyt varmaan ensimmaiset puolivuotta on koulussa suhtkoht helppoa, pitaa vain kielta opiskella. :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei! Kun mainitsit tossa, että haluaisit mennä ratsastelemaan japanilaisittain, ni alko hevosihmisenä kiinnostaa, et erooks se ratsastus siellä jotenkin suomalaisesta rastastuksesta? :D

Eveliina N kirjoitti...

Mielestani japanilaiset ratsastavat ihan samalla tyylilla kuin suomalaiset. Mutta olisi mahtava kayda ratsastamassa. ;)