maanantai 27. syyskuuta 2010

Mun tuuria

Tänään heräsin kello 6:30 kun okaasan sanoi että Gackt tulisi telkkarista... No eipä sittenkään tullut, ja heräsin turhaan puolituntia aikaisemmin. Tänään myos otoosan sanoi aamulla että Eve sä menet kuule lääkäriin tänään. Olin silleen hooh, tähän on pikkunen flunssa vaa. Mutta päätinpa kuitenkin mennä kun vartavasten halusivat. Tänään myos pidin koulussa niin japanilaista juttua kuin hengitysmaskia. Aluksi tuntui ihan kuin joku yrittäisi tukehduttaa mua, hengitysmaski ei oo alkuunkaan mukava. Mutta siihen kyllä tottui ja oli helpompaa kun ei tarttenu kättä käyttää yskimiseen.

Lääkäriin menin sitten heti koulun jälkeen kello 17:00. Tänään siis oli kuviskerhoa, mutta aika menikin maalailun sijaan luokkaretken suunnitteluun. Täällä koulustalähtokulttuuri on hieman erilaista kuin Suomessa. Suomessa kellojen soidessa kaikki säntää pois luokasta, mutta nämä jää puhumaan ihan omituisia ja menee ehkä klubi luokkaan vaan juttelemaan, eivät edes tee siellä mitään. Kello 17:00 oli vasta puolet oppilaista lähteneet pois. Ja minä vähän kahtelin että ei hyvänen aika.

Lääkäri oli aikalailla samanlainen kuin Suomessa. Lääkärissä sitten selvisi että oho hups mulla onki vähän kuumetta ja määrättiin lääkkeitä. Oon kyllä sitä mieltä että japanilaiset turhan herkasta menee lääkäriin. Eihän tässä nyt kuolemansairaita olla. Muutenkin oon sellanen suomalainen jästipää ettei uskota mihinkään lääkkeisiin taikka lääkäreihin ja en menisi mielellään minnekkään lääkäriin ja kouluunkin pitää väkisin änkeä vaikka kuumetta olisi kun tuntuu ihan hyvältä... Kai minä sitten nuo sairaudet kestän paremmin kun ei minusta tämä pahalta tunnu ollenkaan. Tai no ei nyt mikään loisto-olo ole, mutta en minä kuolemassa olekaan. :D

Huomenna on sport festival.

Ainiin ja eilen oli Junior Highschoolin festivaalit. Mun hostpikkuveli laulo siellä ja tanssi ja olin ihan äimänä et vaauu osaako se tollastaki. :D Festivaalit muistuttivat pitkälti Suomen kevätjuhlia. Kuvia on jonkinverran, laitanpa seuraavaan postaukseen, I promisee!!

(tai sitten en..?)

Mutta tänään on ollut hyvin kiireistä ja väsyttää ja kaikkea joten en jaksa tämän koneen kanssa alkaa tappelemaan.
Musta on täällä tullu kamala pokemonfani. Ihan naurattaa että oon yhtä liekeissa pokemoneihin niinkuin kymmenen vuotta sitten..!

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä että sait lääkkeet, jospa se flunssa menisi nopeasti ohi. Ihmeen usein sulla noita flunssia on kyllä ollut entiseen verrattuna..! No, flunssat tulee ja menee.

Tsemppiä!

äiti

Emilia kirjoitti...

haha joo siel Japanis sut tungetaa heti lääkärille jos ees vähä "heikottaa" :p mut paraneppas pian! :) kai toi johtuu just siitä vieraasta ilmastosta.

ja haha sun hostäiti keski tavan miten saada sut sängystä ylös ku mikäki raketti: "Evee~ Gackt on TV:ssääää....>;)" ja yks ryntää heti ylös. <3

Eveliina N kirjoitti...

Joo ne vahan ihmetteliki ku olin aamulla ylhaalla vaikka tavallisesti venyy n. 7:15 mun nukkuminen.

Ja nuista laakkeista sen verran et nyt on ainaki laakkeita, 6 pilleria kolmesti paivassa, jaankohan viela koukkuun.... :D:D

Ihan torkee maara, en oo koskaa edes tuota 6 pilleria paivassa ylittany nii nyt tulee 18 paivassa...