sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Luokkaretki

Sori, mua on vähän laiskottanu ja en ole kamalan iloisesti jaksanut kirjoitella. Mutta nyt otin itsestäni niskasta kiinni ja kerron luokkaretkestäni, joka oli siis 23.10. - 28.10., ja matkakohteethan oli Osaka, Nara, Kioto, Hiroshima ja Tokio.

1. Päivä: Osaka, Nara, Kioto

Aamulla lähdettiinkin koulun pihalta kohti Chitosen lentokenttää, ja lennettiin siis Chitosesta Osakaan. Lento kesti n. 3 tuntia ja saavuttiin siinä kello 12 Osakaan, josta suoraan melkein jatkettiin Naraan. Osakassa käytiin vain ohikulkumatkalla, oli meillä opaskin, joka kertoi Osakasta, mutta minähän tajusin siitä taas todella paljon...

Osaka.  Tausta on sininen koska bussin ikkuna oli sen värinen. ;)

Narassa menimme katsomaan suurta Toodai-ji (東大寺) nimistä temppeliä, jonka sisällä oli kolme suurta Buddha- patsasta. Naran temppelialueella oli myös paljon peuroja, shikoja, jotka kerjäilivät ruokaa. Yksi peura sitten nappasi ja söi minun lipusta palan. ;( Nyt on vain puolikas lippu matkamuistona.

Tuon takia kai se lippukin sitten meni...

Toodai-ji (東大寺). Iso oli. Ja temppeli onkin perustettu 700-luvulla..
Illalla saavuimme Kiotoon ja majoituimme hotelliin jossa jokaisessa huoneessa oli n. 5 - 10 henkeä. Meitä oli meidän ryhmässämme 8 ja uni tuli vasta silmään kun jokainen räpätäti oli tarpeeksi väsynyt ettei jaksanut enää puhua.

2. Päivä: Kioto

Toisena päivänä vietettiin aikaa Kiotoa kierrellen. Luokassamme oli 5 eri ryhmää, jotka lähtivät kiertelemään omin päin Kiotoa. Minä olin tässä samassa 8n hengen ryhmässä, ja aivan aluksi kävimme ostamassa bussilipun, jonka hinta oli 500 jeniä (5 euroa), mutta sillä sai kierrellä nähtävyyksiä koko pitkän päivän! Aluksi menimme Kinkakuji- nimiseen temppeliin, eli ehkä tutummin Golden Pavillion. Sepä taisi jäädä ainoaksi nähtävyydeksi Kiotossa, sillä muuten ei ehditty tai jäimme shoppailemaan jonnekkin kojuille. Käytiin sitten vielä jäätelöllä kioskilla, josta sai itsetehtyjä jäätelöitä! Oli kyllä hyvää, ja näyttikin todella hyvälle!

Kinkakuji

Ja tää perusposetus sitten vielä päälle

Ryhmän kaa yhteisposetus. Ja joo, kaikki paikat sitten koluttiin koulupuvut päällä, ainoastaan viimeisenä päivänä ei tarttenu pitää koulupukua.

Jostain temppelistä. Ei mitään käsitystä.

Ja jäätelöä! Namii! Mandariinin makuinen

Ja banaanijäätelö ;)

Laitan luokkaretken kahdessa osassa, sorry! Luokkaretki oli vain niin pitkä ja kuvia on n. 400, että en jaksa ihan kokoaikaa tässä istua. Huomenna lisää!

Anonyymi kirjoitti...

Ihanan näkösii jätskejä! <3 Ja kiva ku postasit pitkästä aikaa :D

Eveliina N kirjoitti...

Joo, on ollu ihan törkeenä kiireitä ja koulupäivien jälkeen oon yleensä niin "puhki" että en jaksa alkaa päivittelemään. sori meni taas lupaus ja postaanki vasta lopun huomenna, tänään meni taddatadaa viiteen koulussa ja olin vasta "vapaalla" seitsemän aikaan. Mutta huomenna on lyhyt päivä (loppuu puol 12) ja keskiviikkona on Japanin itsenäisyyspäivä!

Anonyymi kirjoitti...

Sä oot ainoo joka päivittää edes blogiaan kaikista Japanivaihtareiden blogeista mitä seuraan haha :D
Toi Nara taitaa olla aika suosittu luokkaretki kohde kun siitä oon kuullu paljon.

Onpa kiva että eksyin sivuillesi :) Hienot ovat. Hyvä lähestymistapa. On varmasti monelle Japaniin tulevalle vaihtarille tosi hyödyllistä tietoa, siitäkin huolimatta, että muualla voi olla toisenlaista. Hyvä että olet ottanut kuvia ruuista. Nam,nam :) Kiitos. Toivottavasti jatkossakin jaksat kuvia napsia. Tsemppiä sinulle. Toivon, että jaksat tätä blogittaa loppuun saakka ja vaikkapa hetken sen jälkeenkin. Nuku aina kun voit, nyt on se vaihe:) Ja tuun seuraa tätä jatkossakin. Kielestä ei tartte välittää, asia on tärkein. Hyvää tätä päivää :) t.Helen