keskiviikko 3. elokuuta 2011

Home sweet home

Moikka! Tulin sitten takasin... Aika outo olo, ei tunnu oikeestaan ihan mikään oudolta tai jännältä, ainut vaan että suomalaisilla on pitkä nenä ja kulmakarvat alhaalla!!! Ärsyttää se ihan suunnattomasti ku kaikilla sellanen mökötysilme hahha. :D Ei pahalla, kaikilla japanilaisilla sattuu vaan olemaan lättänenät ja kulmakarvat ylhäällä. Muuten ihan mukavaa täällä.1
Nagoyaan menin 1.8. kello 9.55 lähtevällä lennolla, joka oliki vähän aikataulusta myöhässä ja oli perillä 15 minuuttia jälessä. Tulin sitten sinne, hinasin mun kaikki romppeet (joista ei IHME KYLLÄ tullu mitään ylipainoa, vaikka olinki ihan kamalilla romppeilla liikkeessä) ja aloin ettimään hotellia. Olin varannut Chitose Kuukou Sentorea nimisen hotellin (tai siis mähän nyt kirjotan suoraan miten minä sen kuulin sanottavan), joka oli aivan lentokentän vieressä. Tai siis lentokentällä. Siinä kun menette etsimään juna-asemaa, niin sen hallin toisella puolella! Oli tosi helppo! Niin sitten menin hotelliin, kävin heittämässä tavarat ja menin syömään lounaan ja shoppailemaan pikkasen. Söin sitten Subwayssa kun se oli lähin minkä näin siellä. Shoppailujen jälkeen menin huoneeseen (kello oli vasta puol kolme) ja avasin yhden paketin, jonka olin saanu lentokentältä rotareilta lahjaksi ja muuten vaan chillailin huoneessa. Sitten keksin neljältä käydä kylvyssä, tein aika haalean ja virkistävän kylvyn ku oli ihan järjettömän kuuma, ja kylveskelin varmaan sen tunnin, kuunnellen samalla radiota, jonka sai kuulumaan kylpyhuoneeseenki. Oli kyllä mukava!! Sitten laittelin itteäni kuuteen asti, meikkailin ja lakkasin kynsiä (ja onnistuin sotkemaan hotellin maton.... Not my problem.. :D No ok, hävetti vähän) ja sitten menin ostamaan Familymartista illallisen ja aamupalan. Eli obentoa ja sandwichin. Ja mikähän mulle tuli kun ajattelin että tartten paljon juomaa ja ostin RedBullin, cokisen ja karpiksen. (Carpis water :D) niin loppupeleissä unohinkin sen RedBullin juoda ja sitten jätinki sen hotellin jääkaappiin ja muistin sen vasta koneessa. Noni, menipä taas Eve.

Illalla heräsin kello 12 aikaan että oli taas maanjäristys! Tai tarkotin sillä että sitä ennemmin toissayönä oli ollu Hokkaidolla maanjäristys (ihan pieni vaan) ja sitten taas Nagoyassa. Juuust! No päläräsin läpi kaikki telkkarit ja mitään kuulunu että pitäiskö panikoida vai ei, niin sitten tajusin että radiostahan sitä kuulee! Ja niin myös kuuluki. Oli ollu aika iso yli kuuden asteen maanjäristys, mutta ei tarttenu olla huolissaan. Eli back to bed ja heräsin sitten kello 7.30. Lento oli viimeinen lähtöselvitys kello 9.40, ja olin ensimmäisinä jonossa, joka lähti! Finnairin lennot osottautu vaihteeksi tosi hyviksi ja käteviksi, sillä mun matkalaukut oli suoraan laitettu Ouluun menemään, niin tarttenu niistäkään huolehtia Helsingissä! Siinä sitten lentelin eilen sen koko päivän, katellen elokuvia pääosin. Sitten saavuttiin Helsinkiin paikallista aikaa n. kello kolme, mutta mun Japanin kello näytti että kello ois yheksän. Oulun lennolla meinasin nukahella, mutta sattu sopivasti pahimmalle kohalle juomien tarjoilu ja tapaani uhmaten join kahvia! Lopuksi pystyin valvomaan jopa neljään Japanin aikaan ja nukuin 11 tuntia, nyt oon siis tullu oikeeseen aikaan!!
Blogia en aio lopettaa vielä, on paljon kuvia mitä en oo vielä laittanu jne, joten saatte kysellä vielä mitä mieleen tulee. Mua ihmetyttää tää mun sopeutuminen, kun esimerkiksi näppäimistöä ei oo ollenkaan hankala käyttää. Ja kun mikään ei oo outoa! Niin kai se Japanissaki oli.


Oon kai sit japanilais-suomalainen.

4 kommenttia:

Jusa kirjoitti...

Kylläpäs on hassua lukea tätä, että se vaihtarivuosi ihanihan oikeasti loppuu joskus! Todellakin haluan nähdä viel kaikkia kuvia ja kuulla viime hetken tapahtumista, eli jatkahan viel vaan blogia jonkisen aikaa! :) Toivottavasti sait viettää ikimuistoisen vuoden. Jos viittit, niin kirjoita vähän yleiskatsausta vuoteen! Mikä jäi mieleen, mikä oli hauskaa ja mikä vaikeaa ;)

Ite oon nyt Tokion alueella vaihdossa, ja kolme kuukautta tuli hetki sit täyteen. Koska oli tuo maanjäristys maaliskuussa, mun 10kk muuttui kahdeksaan. Eli vuosi jää ihanihan liian lyhyeksi, mutta kaippa se on nieltävä. Onhan sitä tässä vielä kuukausia jäljelläkin :)

Juuna kirjoitti...

Oli tosi kiva lukee sun vaihostas, toivottavasti oli kivaa ja tervetuloo taas suomeen! : )

Anonyymi kirjoitti...

"Blogia en aio lopettaa vielä" kulunu jo 4 vuotta eikä oo enempää postauksia :D

Anonyymi kirjoitti...

Vielä sitä jatkoa odotellen :DD